Suntem o echipa formata din doi consilieri juridici si un economist - expert achizitii publice. Am luat decizia de a crea acest blog pentru a veni in ajutorul companiilor care doresc sa participe la procedurile de achizitii publice, dar nu dispun de personal specializat pentru intocmirea documentatiilor. Orice intrebari le puteti adresa la adresa de e-mail licitatii.publice.consulting@gmail.com. Veti primi un raspuns avizat in maxim 2 zile lucratoare de la adresarea intrebarii. Serviciul este GRATUIT!

vineri, 15 iulie 2011

Interpretarea unor dispozitii din legislatia achizitiilor publice

In M.Of. nr. 464 din data de 1 iulie 2011 a fost publicat Ordinul
presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea
Achizitiilor Publice nr. 313/2011 cu privire la interpretarea anumitor
dispozitii privind procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica,
a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de
concesiune de servicii.
Ordinul a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial, respectiv 1
iulie 2011.
Ordinul reglementeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
-        documentele justificative aferente achizitiilor directe;
-       regulile aplicabile entitatilor juridice fara calitate de autoritate contractanta.

Documentele justificative aferente achizitiilor directe
Potrivit Ordinului, in cazul in care valoarea estimata a achizitiei, fara TVA,
este inferioara sau egala cu echivalentul in lei a 15.000 euro, autoritatii
contractante nu ii pot fi solicitate alte documente decat cele prevazute de
legislatia in domeniul achizitiilor publice, respectiv factura si/sau contractul
in cazul documentelor justificative.

Regulile aplicabile entitatilor juridice fara calitate de autoritate
contractanta

Ordinul clarifica si situatia entitatilor juridice fara calitatea de autoritate
contractanta, care atribuie contracte de lucrari sau servicii:
-       care nu sunt finantate/subventionate de catre o autoritate contractanta in proportie mai mare de 50%;
-       si ale caror valori estimate nu sunt egale cu sau mai mari decat
pragurile de 4.845.000 euro, in cazul contractelor de lucrari,
respectiv 193.000 euro in cazul contractelor de servicii.
Astfel, in aceste situatii, nu se aplica dispozitiile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a
contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune
de servicii.
In acelasi timp, se prevede ca orice document emis de catre alte
organisme/autoritati, cu exceptia Autoritatii Nationale pentru
Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, prin care se impune
respectarea de catre entitatile juridice mentionate mai sus a regulilor
privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie
publica, a contractelor de concesiune de lucrari si a contractelor de
concesiune de servicii, nu produce efecte juridice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu