Suntem o echipa formata din doi consilieri juridici si un economist - expert achizitii publice. Am luat decizia de a crea acest blog pentru a veni in ajutorul companiilor care doresc sa participe la procedurile de achizitii publice, dar nu dispun de personal specializat pentru intocmirea documentatiilor. Orice intrebari le puteti adresa la adresa de e-mail licitatii.publice.consulting@gmail.com. Veti primi un raspuns avizat in maxim 2 zile lucratoare de la adresarea intrebarii. Serviciul este GRATUIT!

miercuri, 29 iunie 2011

Organizarea procedurilor de atribuire privind contractele pentru AMPOSDRU

In M.Of. nr. 203 din data de 24 martie 2011 a fost publicat Ordinul
ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1110/2011 pentru
aprobarea Normelor procedurale interne privind organizarea si
desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor-cadru de servicii
prevazute in anexa nr. 2B la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor
de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de
servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu
modificarile si completarile ulterioare, in legatura cu
contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Muncii, Familiei
si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul
operational sectorial Dezvoltarea resurselor umane (AMPOSDRU), in
calitate de autoritate de management pentru implementarea Programului
operational sectorial Dezvoltarea resurselor umane.
Normele reglementeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
  •  notiunea de contract-cadru de servicii;
  •  procedurile pentru incheierea contractelor-cadru de servicii;
  •  initierea procedurilor de selectie;
  •  intocmirea si continutul documentatiei de selectie;
  •  derularea procedurii de selectie;
  •  atribuirea contractului-cadru de servicii;
  • solutionarea contestatiilor;
  •  incheierea contractului-cadru de servicii.
Notiunea de contract-cadru de servicii
Contractul-cadru de servicii este acel acord intervenit intre minister, prin
Directia generala AMPOSDRU, si unul sau mai multi operatori economici,
prin care acestia din urma isi asuma obligatia de a asigura serviciile
prevazute in anexa nr. 2B la O.U.G. nr. 34/2006, in legatura cu
contractele/acordurile/protocoalele incheiate de minister, prin autoritatea
de management.
Contractul se va incheia cu cel putin un operator economic declarat
castigator pe o perioada de 2 ani.
In functie de necesitatile aparute, ministerul, prin AMPOSDRU, va emite
solicitari de servicii. Contractul-cadru va produce efecte de la data
emiterii solicitarii, in perioada cuprinsa intre incheierea acestuia si
emiterea solicitarii, operatorii economici nefiind indreptatiti sa pretinda
ministerului efectuarea de plati.
Procedurile pentru incheierea contractelor-cadru de servicii
Contractele-cadru de servicii se atribuie de minister, prin AMPOSDRU, prin
aplicarea de proceduri de selectie a candidaturilor.
Procedurile de selectie reprezinta proceduri prin care comisia de selectie,
dupa aplicarea criteriilor in prealabil stabilite, analizeaza si selecteaza
operatorii economici, pe baza unor criterii stabilite in documentatia de
selectie.
Initierea procedurilor de selectie
Aplicarea procedurilor de selectie de candidaturi va fi initiata de catre
Minister, prin AMPOSDRU, numai daca este constituita comisia de selectie
si este publicat anuntul de participare.
Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura.
Derularea procedurilor de selectie este posibila si se considera a fi in mod
valabil efectuata chiar daca in cadrul unei proceduri depune oferta un
singur operator economic.
Intocmirea si continutul documentatiei de selectie
Documentatia de selectie va fi elaborata de directiile/serviciile avand
atributii relative la derularea contractului-cadru de servicii vizat a fi
incheiat, iar definitivarea acesteia, incluzand avizarea si aprobarea
corespunzatoare, va respecta regulile si procedurile interne aplicabile la
nivelul ministerului, prin AMPOSDRU.
Documentatia de selectie trebuie sa includa:
§ fisa de date a achizitiei;
§ caietul de sarcini;
§ formularele;
§ clauzele contractuale obligatorii.
Cerintele care pot fi incluse in fisa de date a achizitiei vizeaza, in
principal, urmatoarele:
§ indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor
de asigurari sociale catre bugetele locale si bugetul de stat;
§ modalitatea de infiintare si organizare a activitatii;
§ informatii financiare care pot dovedi capacitatea de a sustine
indeplinirea serviciilor;
§ experienta anterioara in domeniul/domeniile apreciat/apreciate ca
fiind relevant/relevante pentru obiectul achizitiei;
§ personalul calificat;
§ asigurarea calitatii serviciilor prin standarde corespunzatoare.
Caietul de sarcini va include cerinte/prescriptii/caracteristici care sa
permita achizitia serviciilor vizate de minister, prin AMPOSDRU, cu
respectarea necesitatilor acestuia.
Atribuirea contractelor-cadru de servicii se va realiza, de regula, pe baza
celui mai avantajos punctaj obtinut in urma aplicarii unor criterii/factori
de selectie, care vor viza oferta financiara si, respectiv, oferta tehnica, de
natura a asigura indeplinirea unor caracteristici stabilite pentru fiecare
achizitie in parte, in functie de tema, complexitate etc.
Formularele care vor fi incluse in documentatia de selectie vor avea in
vedere modelele utilizate in domeniul achizitiilor publice, urmand sa fie
adaptate, pe cat posibil, la obiectul/specificul achizitiei.
Derularea procedurii de selectie
Normele interne reglementeaza aspecte precum:
§ anuntul publicitar - procedura va fi initiata printr-un anunt
publicitar; anuntul va contine si va mentiona:
ü o scurta descriere a aspectelor esentiale ale contractului-cadru
de servicii care urmeaza sa fie atribuit;
ü sursele de finantare;
ü procedura de atribuire;
ü modalitatea de achizitie a documentatiei de selectie;
ü data-limita stabilita pentru depunerea ofertelor;
ü invitatia de a contacta ministerul, prin AMPOSDRU, in vederea
obtinerii de informatii suplimentare, pe baza de cerere.
§ solicitarea de clarificari - operatorii economici interesati care au
preluat documentatia de selectie au dreptul de a solicita clarificari cu
privire la continutul documentatiei, cu respectarea termenului indicat
in documentatie, respectiv cu cel putin 3 zile inainte de data-limita
stabilita pentru depunerea ofertelor;
§ comisia de selectie - persoanele care vor alcatui comisia de
selectie, precum si membrii de rezerva, daca este cazul, vor fi
propusi directiilor/serviciilor avand atributii relative la derularea
contractului de catre responsabilul desemnat pentru fiecare contractcadru
de servicii; pe baza raspunsurilor primite, responsabilul de
contract va intocmi nota cu privire la numirea comisiei de selectie;
comisia de selectie va avea urmatoarea componenta: un presedinte
cu drept de vot si un numar par de membri votanti; atributiile
comisiei de selectie vor consta in:
ü deschiderea ofertelor;
ü verificarea indeplinirii criteriilor de eligibilitate de catre
operatorii economici;
ü evaluarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanti din
punctul de vedere al modului in care acestea corespund
cerintelor minime din caietul de sarcini;
ü verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanti din
punctul de vedere al incadrarii in fondurile alocate pentru
indeplinirea respectivului contract-cadru de servicii;
ü aplicarea criteriului de selectie, astfel cum a fost prevazut in
documentatia de selectie, si stabilirea ofertei castigatoare;
ü elaborarea raportului procedurii de selectie.
§ comisia de solutionare a contestatiilor - comisia este compusa
din specialisti din cadrul ministerului, prin AMPOSDRU, altii decat
membrii comisiei de selectie; comisia va cuprinde un presedinte cu
drept de vot si minimum 2 membri votanti;
§ termenul minim pentru elaborarea si depunerea ofertelor –
termenul este de minimum 5 zile de la data publicarii anuntului
publicitar;
§ sedinta de deschidere a ofertelor - in cadrul sedintei de
deschidere a ofertelor se vor deschide numai ofertele originale;
comisia de selectie va intocmi un proces-verbal al sedintei de
deschidere a ofertelor, care trebuie sa includa urmatoarele informatii:
ü denumirea (numele) ofertantilor;
ü retragerile de oferte;
ü documentele depuse;
ü elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv
pretul;
ü orice alte detalii si precizari pe care comisia de selectie le
considera necesare.
§ evaluarea ofertelor - comisia de selectie are obligatia sa desfasoare
activitatile de evaluare numai la sediul ministerului, prin AMPOSDRU;
in cazul in care se constata ca una sau mai multe oferte nu prezinta
un document solicitat prin documentatia de selectie, comisia de
selectie are dreptul de a respinge oferta ca fiind inacceptabila sau are
dreptul de a solicita ofertantului transmiterea documentului lipsa,
intr-un termen rezonabil, care va fi prevazut in respectiva solicitare;
oferta castigatoare va fi desemnata dintre ofertele admisibile, adica
dintre cele corespunzatoare din punctul de vedere al cerintelor
incluse in documentatia de selectie; evaluarea ofertelor se va realiza
prin acordarea, pentru fiecare oferta in parte, a unui punctaj realizat
ca urmare a aplicarii algoritmului de calcul stabilit prin documentatia
de selectie, conform grilei de evaluare, care nu poate fi schimbata
sau modificata de comisia de selectie;
§ raportul procedurii de selectie – dupa finalizarea procedurii,
comisia de evaluare va intocmi raportul procedurii de selectie in care
se vor mentiona aspectele principale ale procedurii aplicate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu